Ierland Dag 9

26 juli 2016 - Clifden, Ierland

Dag 9 : Clifden - Doolin

Van slecht weer gesproken, vandaag was de slechtste dag tot nu toe. Zeker naar de avond toe werd de regen, mist en wind erger en erger.

Maar we hebben toch weer een paar leuke dingen gedaan vandaag.

Op weg naar onze eerste stop reden we dwars door Connemara, een natuurgebied vol meertjes en kreken (ook video geplaatst)

Connemara

Onze lunch kochten we in het gezellige, maar erg drukke (toeristische) Galway. Deze stad heeft een zeer leuk, autovrij gedeelte met allerlei winkels vol snuisterijtjes.

Nadien reden we verder naar Ballyvaughan waar we ons waagden aan zeekayakken. Onze gids Patrick leidde ons rond in Galway Bay. Onderweg zagen we heel wat vogelsoorten en kwamen een 30-tal zeehonden nieuwsgierig polshoogte nemen van wat die rare gele dingen in het water waren. Leuke ervaring !

Sea kayak

Nadien door de mist en regen naar onze B&B in Doolin. Nog gezellig gegeten in McGanns (een pub) en gekeuveld en gelachen met onze tafelgenoten uit Australië.

Hopelijk is het morgen wat beter weer, want dan bezoeken we één van de hoogtepunten : De Cliffs of Moher.