Ierland Dag 17

3 augustus 2016 - Dublin, Ierland

Dag 17 : Dublin

Vandaag hebben we een hele dag doorgebracht in de hoofstad van Ierland : Dublin. Na ons ontbijt vertrokken we voor een stadswandeling door het centrum.

Trinity College

Eerst bezochten we Trinity College. Hier ligt onder andere "The Book of Kells", een boek geschreven rond het jaar 800. Hier mocht je niet fotograferen. Dit mocht wel in de oude bibliotheek.

Trinity College - Old Library

National Museum -Archeology

Volgende korte stop was het nationale museum.

National Museum

Christ Church Cathedral

Na de lunch ging het verder naar deze kathedraal.

Christ Church Cathedral

The Brazen Head

Dit is de oudste pub van Ierland. Hier hielden we maar al te graag halt voor een whiskietje voor mij en een warme appeltaart voor Pascal.

The Brazen Head

Guinness Storehouse

Dit kon niet ontbreken op onze toer. Het bezoek aan Guinness. Dit is een mooie rondleiding doorheen het brouwproces. Je mag natuurlijk ook proeven én je leert je eigen "pint of guinness" te tappen. Als gecertifieerde Guinness kenners stapten we weer naar buiten.

Guinness Storehouse  Guinness Storehouse 2

Guinness Storehouse 3  Guinness Storehouse 4

Nadien gingen we nog lekker eten in de Temple Bar, een wijk vol restaurants en pubs. We kozen voor de Old Storehouse, waar we tijdens het eten nog getrakteerd werden op leuke live-muziek.

De nieuwe video's vinden jullie wel hé.

1. Berx Josee:
    3 augustus 2016
    Vandaag hebben jullie veel leuke plaatsen bezocht en weer een hele ervaring rijker.
    Laatste nacht in Ierland en morgen weer terug richting Belgie ! Groetjes pake en make