Ierland Dag 8

25 juli 2016 - Clifden, Ierland

Dag 8 : Westport - Clifden

Vandaag hadden we het slechtste weer tot nu toe. Veel regen en 14°C. Maar dat hebben we ons niet aangetrokken.

Eerste activiteit vandaag : de beklimming van Croagh Patrick, the holy mountain (de heilige berg). Dit is een bekende berg in Ierland voor pelgrims, die hem normaal gezien op blote voeten beklimmen. Dat hebben wij niet gedaan :) Maar we hebben wel één iemand gezien die het wel deed. Ongelooflijk, want het pad is eigenlijk bezaaid met losse rotstenen.

Croagh Patrick Top Croagh Patrick

De top lag volledig in de mist, maar we hebben doorgezet en na 1u45 klimmen de top bereikt. Volledig doorweekt maar een mooie ervaring rijker bereikten we 1u30 later opnieuw de parking aan de voet van de berg.

Om ons lichaam wat op te warmen, was onze volgende stop Connemara Seaweed Baths in Leenane. Hier namen we een heerlijk warm bad gevuld met zeewier. Helemaal opgekikkerd vervolgden we onze route langs de wild atlantic way.

Onderweg naar Clifden passeerden we nog langs Kylemore Abbey.

Kylemore abbey Kylemore abbey

Vervolgens reden we naar onze B&B in Clifden. Normaal gingen we nog de Sky Road afrijden vanuit Clifden, maar door het slechte weer hebben we dit uitgesteld tot morgen.

Ik had ook nog een paar video's maar door de trage internet verbinding hier, zal ik die morgenavond plaatsen.