Ierland Dag 10

27 juli 2016 - Limerick, Ierland

Dag 10 : Cliffs of Moher

Vandaag stond één van de hoogtepunten van onze reis op het programma : de Cliffs of Moher. Met een bang hartje de gordijnen van onze slaapkamer open getrokken en gelukkig, de mist was verdwenen. Het zag er goed uit, nu nog hopen dat het zo zou blijven. Dit was het uitzicht vanaf de B&B waar we hadden geslapen :

B&B view Doolin

We waren vroeg bij het visitor centre van de Cliffs of Moher om de toeristenstroom voor te zijn. In het begin was het toch weer toegetrokken zoals je op de eerste foto's kan zien.

Cliffs of Moher selfie bewolkt  Cliffs of Moher view

Maar nadien werd het beter ! De zon kwam piepen en we zagen zelfs wat blauwe lucht. Je kan daar in twee richtingen het klifpad vanuit het visitor centre volgen.

Clifs of Moher left view  Cliffs of Moher selfie

Cliffs of Moher Pascal in de diepte  Cliffs of Moher - Cliff path

We hebben er enkele uren genoten van de mooie uitzichten en van het zonnetje uiteraard. Er zitten daar ook veel vogels, zoals slechtvalk, papegaaiduiker, oeverpieper, zeekoet, en veel meeuwen. Dit zijn degene die wij gezien hebben.

Cliffs of Moher panorama  Cliffs of Moher - Selfie Toren

Namiddag hebben we dan nog een boottocht gemaakt, zodat we de kliffen vanop zee zagen. Het was toen alweer wat bewolkter met meer wind, wat de boottocht wel lekker ruw maakte :) Het uitzicht vanop zee is echter niet zo spectaculair als van boven op de kliffen. Maar het was wel leuk om op zee te varen.

Ik heb een aantal video's toegevoegd van op de kliffen.

Er is ook een bonus video toegevoegd van de nieuwe Ierse groep JoPa die het nummer "The Rooster" voor jullie brengen :)