Ierland Dag 15

1 augustus 2016 - Kilkenny, Ierland

Dag 15 : Cork - Kilkenny

Vandaag hebben we ons programma wat moeten aanpassen aan het weer. Het heeft nl. de hele dag geregend.

Mitchelstown Cave

Om aan de regen te ontsnappen, was onze eerste stop vandaag de Mitchelstown Cave : Een grottenstelsel van 3 km lang dat al 6 generaties in handen is van één familie, indertijd toevallig ontdekt door de landbouwer Michael Condon. Je moet aanbellen om een ticket te kopen en er is geen souvernirshop (bewust). De familie wil dat iedereen de grot kan ontdekken alsof je net als toen voor het eerst de grot ontdekte. Dwz geen gekleurde lichten en muziekeffecten, gewoon wit licht en that's it. Op een gegeven moment doen ze tijdens de rondleiding al het licht uit, en net zoals vroeger kan je dan de grot verkennen met je zaklamp op je gsm (simulatie van het kaarslicht vroeger). Je begrijpt dan heel goed hoe moeilijk het moet geweest zijn om zo een grot te verkennen.

Mitchelstown Cave  Mitchelstown Cave 2

Mitchelstown Cave 3

Er worden ook concerten in één van de grotten gehouden omdat de acoustiek zo goed is. Deze concerten zijn op 5 minuten uitverkocht. 2 poolse dames uit onze groep testten deze acoustiek met een pools lied en slaagden met verve.

Rock of Cashel

Ondanks de regen hebben we toch deze "must see" van Ierland bezocht : de Rock of Cashel. Met onder andere de kathedraal, sinds de 12e eeuw het centrum van het Ierse Christendom.

Rock of Cashel  Rock of Cashel 2

Rock of Cashel 3

Het bezoek aan Kilkenny is uitgesteld tot morgen. De video's weten jullie ondertussen staan.

1. Heste:
    2 augustus 2016
    Hallo Joel en Pascal

Een schitterende reis door Ierland. Heb genoten van de mooie foto's.
    Nog een leuke en gezellige reis richting België.

Voorlopig voor ons nog geen optie, zie ons dit niet in de winter doen.

Elly vertelde van jullie site, dus even rustig bekeken.

Groetjes Erik&Hester