Ierland Dag 14

31 juli 2016 - Cork, Ierland

Dag 14 : Killarney - Cork

Blarney Castle

Onze eerste stop vandaag was Blarney Castle. Hier moet je volgens de mythe "de steen van Blarney" kussen om de gift van welsprekendheid te ontvangen. Dat hebben we dan maar gedaan hé. Klein detail, je doet dit ondersteboven en de steen hangt op 30 meter hoogte.

Blarney castle  Blarney Castle 2

Blarney stone  Blarney stone kus

Je kan ook wandelen door de immense tuinen rondom het kasteel. Het is één van de grootste toeristische trekpleisters van Ierland. We waren er reeds in de voormiddag. Gelukkig maar, want de grote toestroom van toeristen begon toen wij weggingen.

Tree Blarney Castle  Lunch with a view 2

Old Midleton Distillery : The Jameson Experience

Onze volgende stop was de oude Midleton Distillery. Hier werd whisky gemaakt tot 1975. De nieuwe distillery ligt er achter, maar is niet toegankelijk voor het publiek. Het was een goede en interessante rondleiding, waar ik maar graag als vrijwilliger toetrad tot het testpanel van onze groep :)

Old Midleton  Old Midleton distillery

Tasting Panel

Old Head of Kinsale

Onze laatste stop viel een beetje tegen. Dit is een schiereiland met een mooie vuurtoren op. Je kan het echter alleen van boven zien, want het schiereiland is nu eigendom van een golfclub en dus alleen toegankelijk voor leden en gasten.

Old head of Kinsale

Er staan ook weer enkele video's online.