Ierland Dag 11

28 juli 2016 - Portmagee, Ierland

Dag 11 : Limerick - Portmagee

Dingle Penunsila

Vandaag vroeg vertrokken naar het schiereiland Dingle. Onderweg enkele kiekjes gemaakt van het mooie uitzicht en mooie weer. (Ook een video)

Dingle  Dingle 2

Op Dingle kan je een mooie tocht maken : Slea Head Drive. Dit is een tocht van 42 km die zich langs de kust heen slingert, over heuvels en valleien. Dit is een prachtige tocht bij mooi weer. Helaas, bij ons was er alleen mist en regen die heel snel was komen opzetten.

Wij hebben deze tocht met de fiets afgelegd in tegenwijzerszin, omdat de auto's het bijna allemaal in wijzerszin doen.

Toch was het een mooie tocht, de mist maakte het zelfs mysterieus. Onderweg ook nog even gestopt voor een apple + blackberry crumble taart.

Ring of Kerry -- part 1

Daarna verder naar Portmagee via de befaamde Ring of Kerry, de bekendste route van de Wild Atlantic Way. Mooie rit met de wagen ondanks het slechte weer. We logeren vandaag in B&B Beach Cove, vlak aan de kust. Hopelijk kan ik morgen een foto maken om ons uitzicht te laten zien.

Morgen naar Skellig Michael met de boot. Fingers crossed !