Ierland Dag 12

29 juli 2016 - Killarney, Ierland

Dag 12 : Skellig Michael

Deze morgen eerst lekker ontbeten in onze B&B Beach Cove met zicht op zee. Ik heb ook een video geplaatst met het uitzicht.

B&B Beach Cove

Skellig Michael

Onze boot naar Skellig Michael vertrok om 9u30 in de haven van Portmagee. Onze schipper, Brandan Casey, waarschuwde dat de zee wel wat deining had vandaag en of er iemand een pilletje nodig had tegen zeeziekte. Dat beloofde ! Ik heb ook een video geplaatst van het varen op de woelige baren.

Skellig Michael vanop boot

Aangekomen op het eiland, kan je naar boven klimmen om het oude klooster te bezoeken. Onderweg loop je langs een hele kolonie papegaaiduikers. De zon was van de partij dus dit maakte het uitzicht wel indrukwekkend.

Skellig Michael  Skellig Michael puffin

We bleven ongeveer een 2u op het eiland. Op de terugweg gingen er een paar passagiers over hun nek. Bij de video's staan er een aantal die op het eiland zijn opgenomen.

Ring of Kery - Part 2

Vanuit Portmagee vervolgden we onze weg via de zuidkant van de ring of Kerry naar Killarney. Dit is een prachtige route met indrukwekkende panorama's.

Ring of Kerry baai  Ladies View selfie

Ring of Kerry Windy selfie

Ook hier staan er enkele video's online.

1. Berx Josee:
    30 juli 2016
    Heel mooi park met prachtige natuur , jammer dat ik door de wind niet kan verstaan wat er op de video's gezegd wordt . en toch weer droog weer ook wel heel belangrijk om te picknicken .ik vond dat wel een B&B die heel mooi gelegen was zo vlak bij het strand .Daar wonen zou ik wel zien zitten .Groetjes Mama en Papa