Ierland Dag 6

23 juli 2016 - Sligo, Ierland

Dag 6 : Bushmills - Sligo

Vandaag was een reisdag met enkele stops. De eerste stop was onze laatste stop in Noord-Ierland, nl. Derry/Londonderry.

Een stad met een dubbele naam : Derry voor de Iers gezinde Nationalisten en Londonderry voor de Brits gezinde Unionisten. Deze stad heeft heel wat "troubles" gehad in de jaren 70 en 80.

U2 schreef trouwens Sunday, Bloody Sunday over een bloedige dag (30 jan 1972) in deze stad. Britse militairen schoten Ierse burgers dood tijdens een protestmars.

Je kan de spanningen nog altijd zien op de vele murals in de stad.

Derry/Londonderry  Derry/Londonderry

Nadien reden we Noord-Ierland uit en kwamen we in Ierland. Verder naar onze slaapplaats in Sligo via de Wild Atlantic Way. Via o.a.een smal straatje langs de kust. We voelden dadelijk dat er aan de westkust van Ierland meer wind staat, dan in het noorden.

Wild Atlantic Way

Ik heb ook een video geplaatst van onze eerste kennismaking met de Wild Atlantic Way.