Ierland Dag 5

22 juli 2016 - Bushmills, Verenigd Koninkrijk

Dag 5 : Bushmills

Eerste stop vandaag : Old Bushmills Distillery. Als een whisky aficionado kon ik hier niet aan voorbij. Er mochten geen foto's gemaakt worden in de distillery. De tour stelde niet heel veel voor omdat er geen whisky gemaakt wordt in de zomermaanden. Er wordt dan onderhoud uitgevoerd. We dronken er de Bushmills 12yo en Black Bush.

Nadien gingen we naar de "Giant's Causeway". Een steenformatie aan de kust die volgens de mythe gevormd werd door de reus Finn McCool. Deze wierp stenen in de zee om pad te vormen en zo een andere reus een lesje te leren. Deze had zich echter als baby verkleed. Dus dacht Finn : "Als de baby al zo groot is, wat een enorme reus moet de vader dan zijn" En hij liep terug over zijn pad met als gevolg de steenformatie van vandaag :)

Giants Causeway

Ik heb ook een video toegevoegd waar je de steenformatie beter kunt zien.

Van boven op de klif had je weer een adembenemend uitzicht.

In de buurt van Dunlace Castle hebben we even halt gehouden voor een lekker picnic.

Picnic Dunluce Castle

Later op de dag bezochten we nog "The Dark Hedges". Dit is een oude bomenlaan die vooral bekend is geworden door Game of Thrones.